TomÓra

Órákról és órás szerszámokról. Órás szakmai fogásokról és műveletekről órarajongótól órakedvelőknek!

2010. július 9., péntek

MutatÓra Huber

A korábbi bejegyzésben található képeken jól látható, hogy hiányos mutató készlettel vettem az órát. ez egyáltalán nem ritka jelenség az ehhez hasonló korú óráknál. Pótolni kell. számomra fontos azonban, hogy a mutatók stílusa hasonló legyen. Kerestem tehát mutatóim közül egy a  meglévő óramutatóra hasonlító mutatót.


Mint látható a kisebb óramutató az órakerékre, a percmutató a negyedes kerékre fog csatlakozni. Előbbinél az órakerék csonkjának átmérője megfelel a mutató átmérőjének, itt nincs feladat. A negyedes kerék végződése a spindlis óráknál szinte mindig: négyzetes. Itt a meglévő kör furat nem alkalmazható, új csatlakozó részt kell készíteni.

Először egy 3mm-es réz rúdanyagból kicsit leesztergáltam majd 1,1 mm-es furatot fúrtam bele.


A negyedes kerék négyzetes végének méretei 1,23x1,27 mm voltak. Keresnem kellett, vagy készítenem egy ennek a méreteknek megfelelő beütő tüskét. Szerencsére egy korábbi törött dörzsár a célnak megfelelt. A végét azért kicsit köszörültem.



A beütőtüskét satuba fogtam s a rézrúd furatos végét ráütöttem kialakítva a négyzetes részt.


Kialakult a négyzetes forma.


A felesleg leesztergálása után leszúrtam a kis négyzetes belsejű karikát.


Természetesen némi csiszolásra majd további bővítő ütés után így illeszkedik a negyedes kerékre a csatlakozó négyszög.



Már csak némi forrasztás, festés és kész az új mutatókészlet.


Mint látható az óramutató hegyét kissé átalakítottam (köszörültem), hogy jobban hasonlítson a percmutatóra. Némi igazítás azért még ráfér. Hiába a fényképező gépek nagyítása mindent felfed :-)).




           

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése