TomÓra

Órákról és órás szerszámokról. Órás szakmai fogásokról és műveletekről órarajongótól órakedvelőknek!

2010. július 12., hétfő

SzámlapHuber

A zsebóra talán a korábbi bejegyzéseken is látszik nem sajnos nélkülözi eredeti számlapját. a korábbi tulajdonos nem talált megfelelő és korabeli pótlást s így készített egy számlapot a modern kor technikai vívmányait felhasználva.

 

Talán látható a képen, hogy a számlap egy fém lemez alapon lévő, egyik oldalán ragasztós számítógéppel szerkesztett és nyomtatott háziipari munka.

Szerettem volna ezt a számlapot lecserélni, ezért hatványozott erővel figyeltem az online aukciókat. Rövidesen szemem elé került egy igen jó állapotú átmérőjében ás felhúzó furatában megfelelő számlap. Megvettem. Sajnos egy szempontot nem vettem figyelembe, a számlap domborúságát. A helyére illesztve a postán megérkező számlapot azt tapasztaltam, hogy az óramutató nem tehető a helyére a számlap jelentős domborulata miatt.

Új megoldás után néztem. Találtam számlapjaim között egy hálósan repedt, kettő óránál porcelán hiányos példányt. Végül erre fúrtam állványos fúrón megfelelő lyukat, majd a keletkező repedéseket esztergán készült béleléssel láttam el. Egyébként ez nem ritka jelenség a korai órákon mivel a felhúzókulcs okozta sérüléseket volt hivatva kivédeni. Ezt követően javítottam a meglévő porcelán hibákat s a következő eredményt kaptam:


Nos ízlés dolga. Kétségtelenül a jobb felső és korában illő számlap lenne az igazi -az azonban nem használható. Én jelen pillanatban az alsó általam helyreállított számlapot helyezném az órára -döntenem azonban nem kell még.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése