A nehézséget az okozza, hogy patronba nem fogható be a tengely a fogastengely vastagsága miatt (4,95 mm). Szerencsére van megfelelő méretű három pofás tokmányom. Ez viszont nagyobb odafigyelést fog követelni a központosság miatt, óráznom is kell.
A tengelyt mint az első képen is látható kieresztettem, végéről leesztergáltam (síkba esztergáltam) a törött csap megmaradt végét majd központfúróval elkészítettem a központfuratot.
Utána következett maga a fúrás.
A furat jól sikerült bár nem lett tökéletesen központos. Mivel nagy óráról van szó itt a tűrések is engedőbbek remélem nem okoz majd gondot összeszerelésnél.
Ezt követően elkészítettem a beüthető tengelyt kiképezve a 0,54-es csapvéget.
A csap beütése majd forrasztása következett, miután fényesítettem a csapvéget. Remélem helyére téve jól fog funkcionálni.
Íme a "fizettségem", egy igen ritka 1939-ből származó könyv: Időmérés az atletikában Dr. Misángyi Ottó tollából aki 1932-ben Los Angelesben, majd 1936-ban Berlinben volt az atlétikai időmérők vezetője (chief-timer, Obman).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése