TomÓra

Órákról és órás szerszámokról. Órás szakmai fogásokról és műveletekről órarajongótól órakedvelőknek!

2010. november 29., hétfő

Horometer vs. Biburo

Az előző bejegyzésben írtak igazolására eszembe jutott egy összehasonlító elemzés. Megvizsgálom tehát valóban jelentős eltérést eredményez-e a Biburo program működésében számítógép időalapja!  Összeállítottam tehát ismét a kis Biburos készletemet. Az összevetésben az új Horometer készülékemet használom. Ennek műszaki leírása szerinti kaliblárása a beépített TCXO 2 ppm oszcillátor segítségével: +/- 0.2 sec/nap.

A mérést azonos egyetlen pozícióban az órák hátlapjára fektetve végeztem. Azonos húzottsági állapotban, azonnal egymást követően végeztem el a méréseket, minden esetben 5 min. eltelte után vettem le a képet a képernyőről.

Három órát teszteltem egy Vostok Amfibiat (cal. 2414), egy Longines-t (cal. 285), valamint egy Omega zsebórát (cal. 40,5). Az összehasonlítást úgy végeztem, hogy előbb a Biburón végeztem el a mérést, majd közvetlenül azután a Horometer készüléken, majd az adatokat 5 perc elteltével mentettem.

A következő eredményeket kaptam:

Vostok 2414

Longines 285

Omega zsebóra:

Mindhárom mérés nagyságrendileg hasonló eredményt hozott: a Biburo a számítógépem időalapjával gazdálkodva mintegy 10 másodperccel/nap jobb eredményt hozott a Horometer által jelzett időhöz mérten. A Biburo tehát az én számítógépemen a három mérés alapján állandó 10 másodperc hibát produkál. Tudom a három mérés nem sok, de az eltérés hasonlósága a fenti óvatos fenti következtetést talán megengedi.

A méréseket figyelembe véve igazolva látom régi tapasztalatomat: a számítógépem időalapja becsapja a Biburo programját, általános, állandó volumenű eltérést okoz. A járási jellemzők azonban azonos képet mutatnak, mint ahogyan ugyancsak az előzetesen ezt már tapasztaltam.

A mérés azonban egy sajátos kalibrálásként is felfogható. Az én számítógépemen ez az eltérés állandónak tekinthető 10 másodpercet hozzá kell adnom a Biburo által mértekhez s a mérései eredményei már nagyságrendileg javulnak :-) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése