TomÓra

Órákról és órás szerszámokról. Órás szakmai fogásokról és műveletekről órarajongótól órakedvelőknek!

2010. augusztus 21., szombat

Zárónyelv

Egy Wostok 2605 szerkezet tisztítását végeztem. Az óra szerkezete az orosz óráknak megfelelően masszív, kopásmentes tisztítás után jól működik.


Persze önmagában emiatt nem ragadtam volna "billentyűzetet" :-)). A dátum állító szerkezet összeszerelésekor ugyanis elugrott tőlem a zárónyelv. A zárónyelv a dátum állítás fontos kelléke mivel a 24 óránként továbbított dátumtárcsa e nélkül a kis rugóval feszített nyelvecske nélkül szabályozatlanul és véletlenül  elfordulhatna ill.  a  rányomtatott számok nem helyezkednének pontosan a dátumablak nyílásába. 

A nyelvecske eltűnése után, mivel nem találtam pótlását vettem fontolóra. A fiókomban történő turkálás után szerkezettartó lemezkéket találtam amelyek szemre felhasználhatónak tűntek. A helyére próbálva a  lemezkét -ami itt kétoldali vájatban történő csúszást jelent- megállapítottam, hogy a szélessége pontosan megfelel. A hossza pedig túl sok, gondoltam reszeléssel rövidítem. Először kicsit kalapáccsal egyenesítettem majd satuba fogva reszelni akartam. Abban a pillanatban le is tört egy darab róla ráadásul méretesen. A kis alkatrészt a helyére illesztettem s láss csodát tökéletesen funkcionált.


A képen látható a felhasznált szerkezetszorító gyűrű, a letört darab, és a helyére illesztett s jól funkcionáló nyelv is.

Nem tudom tudatos többfunkciós felhasználás volt e a Szovjetunió részéről az alkatrész vagy pont az imperialisták megtévesztésére szolgált, nekem jó szolgálatott tett.

Спасибо, товарищи!

2 megjegyzés:

  1. ...bárhogyan rakom össze, géppisztoly lesz belőle!
    Szépek a munkák, jók az írások, szórakoztató olvasni!

    VálaszTörlés
  2. Megtisztelő a vélemény! Köszönöm!

    VálaszTörlés